שבוע הספר – הימים הראשונים

ביליתי בדוכן הוצאת "גרף" בכיכר רבין בשלושת הערבים הראשונים של שבוע הספר (רביעי, חמישי ומוצ"ש). אלה היו שלושת הערבים הטובים ביותר שחוויתי בתקופה האחרונה. כפי שהגדיר זאת חברי הסופר רועי סלמן, החוויה דומה למסיבת יום הולדת ארוכה שאתה לא רוצה שתיגמר. אתה חתן השמחה, וגם אם יש עוד כמה חתני שמחה אחרים (שהוציאו לאחרונה ספרים), האורחים שלהם הם גם האורחים שלך. יש אחווה ופרגון הדדי בין הסופרים, העורכים והמו"לים. הערבים האלה היו בשבילי השיא של מסע בן שלוש שנים, שבמסגרתו הכרתי רבים מהם – בכל רגע נתון נמצאים ביריד עשרות עורכים וסופרים שהייתי עמם בקשר בשנים האחרונות (בעיקר בדוכנים של "ידיעות ספרים" ו"כתר") – והיה כיף לפגוש אותם וגם להכיר חברים חדשים.
הדוכן של הוצאת "גרף" מאוכלס רוב הזמן על ידי רני גרף – המו"ל והעורך הראשי של ההוצאה, דידי חנוך – המתרגם המיתולוגי ומו"ל הוצאת "נובה" המתהווה שמתארחת בדוכן, והמוכרים הצעירים והחביבים יובל (הבן) ורוני (הבת). השכנים שלנו הם דורית תמיר ושי סנדיק המקסימים מהוצאת "תמיר//סנדיק", ועל הכול משקיף כל העת המפיץ, מומי מ"דיאלוג". למעט תנאי החום והלחות הקשים (בעיקר אמש), האווירה הכללית מאוד נעימה ומבודחת. אני מגיע לשם עייף, לרוב אחרי ימי עבודה מלאים בעבודתי ה"אמיתית", ונשאר ביריד עד שעות מאוחרות. עם זאת, האדרנלין וההתרגשות שמציפים אותי מחזיקים אותי עירני, ואני מתקשה להירדם גם כשאני כבר חוזר מותש הביתה.
הדבר המרגש ביותר עבורי הוא ללא ספק האנשים (הרבים!) שמגיעים לדוכן וקונים את "המלך צ'ינגיס הראשון", רובם זרים גמורים ש"סתם" מתעניינים בספר. הגיעו גם לא מעט חברי פייסבוק ששמחתי לפגוש, את חלקם לראשונה. גם ההורים שלי, בני משפחה אחרים וחברים קרובים ביקרו בדוכן וקנו עותקים של הספר. ביום חמישי העותקים כמעט אזלו בדוכן, ולשמחתי הגיעו חדשים במוצ"ש. יום הפתיחה לא היה עמוס במיוחד ביריד, אך נמכרו במהלכו יותר מ-20 עותקים של הספר. ביום חמישי שבוע הספר באמת "התחיל", ונמכרו במהלכו כ-50 עותקים נוספים, כמו גם במוצ"ש האינטנסיבי שבו המכירות היו דומות. עוד אין בידיי מספרים מדויקים, אך ניתן לקבוע ברמה גבוהה של ודאות כי נמכרו (בדוכן בלבד) למעלה מ-100 עותקים של הספר, עוד לפני שהגיע לרוב החנויות. את רוב זמני ביריד אני מעביר בחתימות והקדשות, וממש לא אכפת לי לעשות זאת כל הזמן!
לאור החוויות המשמחות ובניגוד לתכנון המקורי, כעת אני מתכוון להגיע לכיכר רבין בשלושה ערבים נוספים – הערב (ראשון), ביום רביעי ובערב הסגירה (מוצ"ש).
תודה רבה לכל מי שביקר ויבקר אותי שם!

תגובה אחת בנושא “שבוע הספר – הימים הראשונים”

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *