להיות רב מכר באמאזון

אז אחרי כמה שבועות שאני בעניינים האלה, אולי זה הזמן לדבר קצת על הקידום של הגרסה באנגלית של "המלך צ'ינגיס הראשון", או בשמו הבינלאומי King Genghis I, באתר העולמי של אמאזון.

סוד גלוי בקידום ספרים באמאזון הוא לא לקבל את ברירת המחדל של האתר להיכלל בקטגוריות סופר-תחרותיות כמו "רומנטיקה" או "פנטזיה", אלא להכניס אותו לקטגוריות נישתיות יחסית, שלעתים מכירה של כמה עשרות עותקים ממנו מספיקה להגיע לעשירייה המובילה שלהן, וכך לזכות בנראות שלא כל ספר מקבל.

הלכתי לפי השיטה הזאת, ואכן ב-18 בינואר 2021, מעט לאחר יציאת גרסת הקינדל של הספר, הגעתי למקום הראשון בקטגוריית "דרמה רוסית", מדיח מהפסגה (אחרי 125 שנה?) את "השחף" של צ'כוב:

עוד פרקטיקה ידועה בקידום באמאזון היא להציע את הספר בחינם לכמה ימים כדי לעורר בו עניין. הצעתי אותו בחינם ליומיים, 1 ו-2 בפברואר, שבמהלכם גם קידמתי אותו באופן אינטנסיבי מבחינה שיווקית (מיילים, קבוצות ופוסטים). ההצלחה הייתה ניכרת – במהלך היומיים האלה "רכשו" אותו (באמאזון גם רכישה חינמית נחשבת רכישה) כ-2,500 איש:

כתוצאה מכך נכנסתי לרשימת מאה הספרים החינמיים הכי פופולריים באמאזון העולמית – הישג לא מבוטל לסופר ישראלי:

מעבר לכך שכמה סופרים וכותבים ידועים הורידו את הספר, גלי ההדף של הפרומו גלשו גם לספר המודפס ולקטגוריות נוספות. כך הגעתי למקום הראשון בקטגוריות "קומדיה שחורה", "סיפורת סאטירית" וסאטירה בכלל, למקום השני ב"הומור פוליטי", "הומור אתני" ו"היסטוריה אסיאתית", למקום הרביעי ב"ספרות אסיאתית", למקום השמיני ב"קומדיה שחורה" וכן למקום השלושים ב"ספרות עולמית".

באופן צפוי, לאחר סיום הפרומו הייתה צניחה חדה במכירות של הספר, מכיוון שכעת שוב הוצע בתשלום. עם זאת, הוא קיבל ממנו רוח גבית מסוימת והגיע שבוע אחריו למקום השישי ב"דרמה רוסית", למקום הארבעה-עשר ב"דרמה אסיאתית" ולמקום הארבעים וחמישה ב"הומור תרבותי ואתני":

לסיכום, כדי להיות רב מכר באמאזון צריך לבחור את הקטגוריות הנכונות, לשווק את הספר באינטנסיביות ולהשקיע בקידום ממומן. אין לי ספק שאם הייתי משקיע בקידום הספר יותר זמן ובעיקר כסף, הייתי מגיע איתו לתוצאות טובות עוד יותר. עם זאת, הכדאיות הכלכלית של הפרויקט כולו עדיין מוטלת בספק בגלל העלות הגבוהה של התרגום, ועם כבוד (ותמלוגים חביבים על ספר יחיד באמאזון) לא הולכים למכולת…

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *